Google Aramalarındaki Harita Sıralaması
Google’ın geçmiş yıllarda algoritmaları gelişmiş olmadığı için harici bazı kaynakları dikkate almaktaydı. Bunlara en büyük örnek olarak Dmoz’u gösterebiliriz. Dmoz.org da yer alabilen siteler organik arama sonuçlarında daha ön sıralarda listelenmekteydi. Ancak Google algoritma yapısını güncelledikçe harici kaynaklara verdiği önemini azaltmıştır. Çünkü artık sıralama kriterleri daha gelişmiş hesaplarla kendi kontrolünde ve Google nezdinde daha güvenlidir.

Google algoritma kriterlerini geliştirdikçe sürekli buna bağlı birçok yenilikte beraberinde gelecektir. Yazının bu noktasına kadar SEO tarihindeki bir bölümde kısa bir gezinti yapmış olduk 🙂

Peki bunun konumuzla ne alakası var? Gelelim konumuza; güçlü algoritma güncellemeleri yeni özellikleri de beraberinde getirecektir. Kullanıcı deneyimi, hız ve mobil uyumluluk gibi birçok trendin de bu sayede ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Bunlardan bir tanesi olan harita güncellemelerini inceleyeceğiz.

Harita Sıralamalarında Önde Yer Almanın Avantajları
Google’da firma kaydı yaptırmanın özellikle mağazadan veya yerinde hizmet veren firmalar açısından oldukça avantajı bulunmaktadır. Örneğin; İzmir’deki yerel bir temizlik firmasını baz alacak olursak, İzmir’deki temizlik aramalarında Google tarafından öncelik verilerek üst sıralarda listelenecektir. Mantık olarak bu şekilde olmalıdır. Çünkü İstanbul’daki bir kişi “Halı Yıkama” araması yaptığında haliyle İstanbul’da yer alan firmalardan bu hizmeti alabilir. Dolayısıyla organik arama sonuçlarında haritalı olarak bu firma listelenecektir.

Eğer yeterli derecede sitenizin SEO gücü yoksa ve üst sıralarda yer almıyorsanız harita sıralaması bu noktada etkili olacaktır. Eğer hizmet sektöründeyseniz ve önceliğiniz satış ve marka bilinirliği ise harita sıralamaları bu yönde ilk tercihiniz olabilir.

Harita sonuçları öncelik olarak bulunduğunuz lokasyonu baz almaktadır. Aşağıdaki görsellerle bu durumu daha net görebiliriz.

Peki, Konuma Göre Aramalarda Sıralamaları Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Yukarıdaki resimde “Daha Fazla Halı Yıkama” a tıkladığımızda ise lokasyona bağlı olarak yakın çevrede yer alan diğer tüm firmalar listelenmektedir. Bu görseli aşağıda görebiliriz.

Bu noktada bu aramayı ilk yaptığımızda 3 adet arama sonucu harita kısmında listelenmektedir. Peki bu harita sonuçlarında ilk 3 sırada listelenmek için neler yapılmalıdır? Maddeler halinde inceleyecek olursak:

1- Haritalı sonuçlar fiziksel kayıt işlemi ile doğrudan ilişkili olduğu için bunu destekleyen tüm unsurlar buradaki listelenmeye katkı sağlamaktadır.
2- Foursquare kaydı ve Swarm check-in sayısı,
3- Firma rehberlerine kayıt,
4- Google yerel işletme kaydı,
5- Google Plus kaydı ve doğrulaması,
6- Facebook yerel işletme kaydı,
7- Sarı sayfalar gibi sitelere kayıtlar. Bu listelemenin doğruluğunu ve önceliğini arttıran işlemlerdir.

Harita sonuçlarının listelenmesi konusunda yapılan SEO çalışması ile organik bir bağı büyük ölçüde yoktur. Fiziksel doğrulamayı arttıracak her uygulama haritalardaki görünürlüğünüzü arttıracaktır. Ancak SEO çalışmaları haritalardaki görünürlüğü kısmen de olsa destekleyecektir. Buna, harita kaydı yorumları, check-in ve paylaşım sayısı gibi unsurlar da dahildir.

Yukarıdaki adımları uygulamak harita sıralamanız için yeterli olacaktır. Marka bilinirliği, prestij, satış odağı önemli olan mağazadan veya yerinde hizmet veren firmaların bu adımları mutlaka uygulaması gerekmektedir. Harita sıralamalarında yer almak, günümüzdeki sektörel rekabetler üst düzeyde seyreden firmalar için mutlaka önem vermesi gereken konulardan bir tanesidir.