//youtube reklamları nedir?

youtube reklamları nedir?

youtube reklamları nedir?

Her ay ortalama olarak 1,5 Milyar kullanıcı Youtube’da giriş yaparak 1 saatini video izlemeye ayırıyor. Bu açıdan bakıldığı zaman Youtube’un televizyonlara bile rakip olduğu görülmektedir. Bütün bunlar değerlendirildiği zaman ise Youtube’un vazgeçilmez bir reklam aracı olduğu ortaya çıkıyor. Dünya genelinde en çok ziyaret edilen video sitesi olan Youtube, her geçen gün daha fazla ilgi görüyor. 2015 yılında yapılmış olan bir araştırmaya göre Youtube ziyaretçi sayısı aylık bazda 15 milyara ulaştığı belirlenmiştir.

Yapılan araştırmalar, Youtube’un önemini ortaya koyuyor. Google’dan sonra en çok arama yapılan ikinci platform olan Youtube reklam verenlerin bu alana yönelmesini sağlıyor. Youtube reklamları, Youtube reklam modelleri ve avantajları hakkında geniş bilgiler verdiğimiz yazımız sayesinde Youtube reklamlarının önemini daha iyi anlayacaksınız.

Youtube Reklamları

Organik reklam platformu olan Youtube, günümüzde özellikle de müzik dinleme platformu haline gelmiştir. Youtube kanalı ile sunulan bir video, kısa süre içerisinde milyonlarca izleyiciye ulaşmaktadır. Bu nedenle Youtube reklamlarına gösterilen ilgi her geçen gün artıyor. Yapılan reklamlar sayesinde insan etkileşimi artar ve paylaşım, beğeni ve yorum geldikçe de izlenme oranı artmaktadır. Youtube reklamlarının en çok beğenilen özelliği izlendiği zaman ücret ödenmesidir.

Reklamlar sayesine firmanızı ve hizmetlerinizi en iyi şekilde aktarabilirsiniz. Bu sayede hedef kitlenize hızlı bir şekilde ulaşabilir ve hedef kitlenizin ilgisini kısa sürede çekebilirsiniz. Bu konularda uzman olan ekibimiz elinden geleni yapacaktır.

Platformun reklam modellerini sürekli güçlendiren Youtube, sisteme yeni hedefleme seçenekleri eklemektedir. Bu sayede kullanıcıların data ve iç görülerini derinlemesine analiz eder. Müşteri anlayışına yeni bir boyut kazandıran Youtube, firmaların ürün ve hizmetlerini en iyi şekilde tanıtmasını sağlar. Reklam vermek isteyenlere isabetli hedefleme konusunda en iyi yöntemleri sunuyoruz. Bu sayede Google hesaplarında bulunan veriler kullanılarak, derinlemesine ve başarılı bir hedefleme yapılabilmektedir.

Dünya’nın en büyük arama motoru olan Youtube, Türkiye’de yüksek oranda izlenme payına sahiptir. Bu nedenle her marka Youtube ‘da reklam verme konusunda yarışmaktadır. Youtube reklamları bilgisayarlardan izlenebildiği gibi tabletler, mobil cihazlar ve akıllı televizyonlardan da izlenebilmektedir. Bu sayede daha fazla kişiye ulaşmanız mümkün hale gelir.

Bu kadar popüler hale gelen bir platform olan Youtube’da kendi markasını göstermek isteyen firmalar, Youtube reklam modellerine büyük rağbet gösteriyor. Markaların kitlesi ile özel olarak bir iletişim kurmasını sağlayan Youtube reklamları ile kullanıcılara her duyuruyu ve bilgiyi iletebilirsiniz. Bu sayede marka bilinirliği ile beraber satışlarınızda da artış görülür.

Gelişmiş hedefleme seçeneklerimiz ile potansiyel müşteri kitlenizi artırarak, onlar üzerinde markanız ile ilgili bir etki oluşturuyoruz. Sadece Türkiye ile sınırlı kalmayan bu reklamlar, dünya genelinde de izlenebilir durumdadır. Buna paralel olarak markaların bilinirliği oluşturularak, hizmet ya da ürün satışı yapacak olan firmalara yardımcı olunur. En etkili reklam modellerinden biri olan YouTube reklamları ile küçük – orta – büyük ölçekli işletmeler hedeflerine kısa sürede ulaşırlar.

Oluşturduğumuz Youtube reklam modelleri ile çalışmaların izlenme oranları, tıklanma sayıları ve bunun gibi birçok ayrıntısı takip edilebiliyor. Bu da verimli bir reklam çalışmalarının yapılmasını sağlıyor. Bu sayede hedef kitlesine ulaşan firmalar, müşterileri tarafından dönüşüm sağlayabilmektedir.

Youtube Reklam Modelleri

Youtube video reklamlarının hedef kitleler üzerindeki olumlu etkisi kanıtlanmıştır. Bu nedenle kısa sürede büyüme hedefi taşıyan markalar, pazarlama stratejilerinin başına Youtube reklamlarını eklemiştir.

Youtube reklamlarınız izlenildiği zaman ödeme yapılır. Videonun ilk 30 saniyesi için YouTube’a ödeme yapmıyorsunuz. Ancak 30 saniyeden sonra izlenildiği kadar ödeme yapmanız istenir. Bu nedenle en doğru mesajınızı ilk 30 saniye içerisinde verirseniz, reklam maliyetini de azaltmış olursunuz. Bu konuda kendini geliştirmiş olan ve gerekli eğitimi alan uzman ekibimiz markanız için en doğru mesajı en etkili şekilde sunmanıza yardımcı olur.

Youtube reklamlarını en doğru şekilde yapmanız için hizmetinize ve markanıza uygun reklam modelinin seçilmesi önemlidir. Kendi başınıza en doğru adımız atmanız çok zordur. Bu nedenle başarılı bir ekip ile çalışmanız, markanızın geleceği için gereklidir. Ekibimiz bu konuda gece – gündüz çalışarak profesyonel hizmetlere imza atıyor.

Firmanızın ürün ve hizmet tanıtımını Youtube reklamları aracılığı ile yaparken kullanmış olduğumuz reklam modelleri hakkında aşağıda geniş bilgiler verilecektir. Bu bilgiler ışığında sizlerde rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız, bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.

Treuview Yayın İçi Reklamlar

Youtube reklam modelleri arasında en yaygın olarak kullanılan reklam türüdür. Reklamlar hedeflenen videoların içerisinde gösterilir. Kullanılan reklamınızı görüntüleyen kullanıcılar, 5 saniye tamamlanmadığı sürece reklamı atlayamaz. Ancak 5 saniye sonrasında reklam atlanabilir.

Yayınlanan reklamınız 30 saniyeden daha az izlenildiği zaman ücret ödemezsiniz. Eğer reklam videosu 30 saniyeden kısa ise videonun tamamı izlendiği zaman ücret alınır. Bu reklam türünde temel amaç basit izlenme sayısının artırılmasıdır. Bu reklam modelinin en büyük avantajı, bütün cihazlarda görüntülenebilir olmasıdır.

Bu reklam modelinin Treuview for Shopping isimli bir alt modeli de bulunmaktadır. Tanıtımı yapılan ürün, reklamın sağ tarafında ya da videonun içerisinde gösterilebilmektedir. Bu sayede videoyu izleyen kullanıcılar dönüşüm gerçekleştirmeye yönlendirilmektedir. Yapılan tıklamalar maliyet oluşturmuyor ancak görüntülenme başına ücret ödeniyor.

Video Discovery Reklam Türü

Eskiden Treuview in Display olarak bilinen bu reklam modelinde, Youtube ana sayfasında, video sayfasının sağ kısmında ya da rama sayfasında reklamlar sunulmaktadır. Bu reklam modelinde de görüntülenme başına ücret ödenmektedir.

Kullanıcılar video ya da kanal sayfasına yönlendirilmektedir. Bu modelde de temel metrik video izlenme sayısıdır. Diğer yöntemlere göre % 100 oranında izlenme oranı daha yüksek oluyor. Youtube videolarının yan tarafında ya da mobil cihazlarda izlenebilen bu modelde kullanıcılar yalnızca reklamı izlemeyi tercih eder ise izlemektedir. Eğer videoda bulunan küçük resme tıklanarak video izlendiği zaman ücret ödenir.

Bumper Video Reklam Modeli

Bu Youtube reklam modelinde atlanamayan videolar bulunduğu için videoların 6 saniyeden uzun olmaması önemlidir. Bu nedenle kullanıcıların dikkatini çekecek çarpıcı bir mesaj hazırlanır ve 6 saniye içerisinde kullanıcıya sunulur.

Çok geniş bir kitleye en iyi mesajların iletilmesi için kısa videolar hazırlanır. Bu reklam modeli kısa bir zaman önce hayatımıza girmiştir. Görüntülenme başına ücret alınan bu reklam türünde başarı sağlamanız için ekibimiz en iyi mesajı hazırlayarak, hedef kitlenizin dikkatini çekmeyi başarmaktadır. Bumper video reklamları dizüstü, masaüstü ve mobil cihazlarda görüntülenebilmektedir.

Videonun Ortasında Yer Verilen Reklam Modeli

Bu reklam türü 15 dakikadan daha uzun olan videolar için tercih edilmektedir. Televizyonda olduğu gibi video içerisine aralıklar ile reklamlar yerleştirilir. Görüntülemeyi yapan kişilerin videoya devam etmeleri için reklamların izlenmesi gerekecektir. Bu reklam türü dizüstü, masaüstü ve mobil cihazlarda görüntülenebilmektedir.

Ödemeler yayınlanan reklamın türüne göre değişmektedir. Videonun orta kısmında gösterilen reklam Trueview bir reklam ise kullanıcı reklamın ya tamamını ya da 30 saniyesini izlemek zorundadır. Eğer BGBM tabanlı bir reklam uygulanıyor ise kullanıcı uzunluktan bağımsız bir şekilde reklamın tamamını izler.

Youtube Reklamlarının Sağladığı Faydalar

Youtube reklamları ile sunulan her videonun izlenmesi, tıklanması ya da kullanıcıların reklamın ne kadarlık kısmını izlediği gibi birçok önemli veriye ulaşılmaktadır. Bu sayede ödediğiniz ücretin nereye gittiğinden de tamamı ile emin olabilirsiniz. % 100 ölçülebilir bir özellik sunan Youtube reklamları, hedeflerinize kısa sürede ulaşmanızı ve ilerlediğiniz yolu takip etmenizi sağlar. Gelişmiş hedefleme seçenekleri sunan Youtube reklamları sayesinde video reklamlarına ne kadar bir bütçe ayırmanız gerektiği, reklamın hangi sürede ve hangi hedef kitleye ulaşılacağı belirlenir. Uzmanlarımız bu konuda en iyi reklam stratejisini oluşturarak amaçlarınıza kısa yoldan ulaşmanızı sağlar.

En etkili ve en verimli reklam kanalı olan Youtube, gelişmiş hedefleme seçenekleri sunan yaratıcı videolar ortaya çıkarılmaktadır. Etkili ve verimli sonuçlar elde etmenizi sağlayan yöntemleri belirleyen kurumumuz, işletmeleriniz için düşük reklam ücretleri ile yüksek dönüşümler elde etmenizi sağlar.

Youtube reklamlarının en önemli özelliklerinden biri de izlenme olmadığı zaman ücret ödenmemesidir. Reklamlar yalnızca izlendiği zaman ya da 30 saniye izlendiği zaman ücret ödenir. Bu sayede hedef kitlenizin ilgisini çeken reklamları izlemeleri sağlandığı için markanızın bilinirliği artar.

En iyi ve en kapsamlı video sitesi olan Youtube, günlük 3 Milyar video gösterimine sahiptir. İnternet kullanımı yapan kişilerin büyük bir oranı vaktini Youtube’da geçirmektedir. Youtube çalışmalarının başarılı olabilmesi için kreatif çalışmaların da iyi olması sağlanır. Bu nedenle işinde uzman olan ekibimiz ile etkili stratejiler ve reklam mesajları belirleyerek, kısa sürede ve uygun fiyatlar ile markanızı hedef kitlenize daha kolay tanıtabileceksiniz.

By |2018-08-20T19:34:54+00:00Ağustos 20th, 2018|Reklam Dünyası|0 Yorumlar

Yazar hakkında:

Yorum Yap

Ankara Web Tasarım | Seo | Yazılım | Niş İnternet Hizmetleri Ankara Çankaya Sosyal Medya Yönetimi ve Danışmanlığı - Armut