Son zamanlarda AdWords kullanıcılarına mail yoluyla gönderilen veriye dayalı ilişkilendirme özelliği merak konusu oldu. Yeni bir uygulama modeli olmasından dolayı sizlere veriye dayalı ilişkilendirme özelliğinin avantajlarını ayrıntılı bir şekilde sunacağız.

Doğru yapılandırmalar için gerekli ayarların yapılması gerekmektedir. Google AdWords hesabınızda veriye dayalı ilişkilendirmeyi yapmanız için gerekli ayarları da ele almaya çalışacağız.

Veriye dayalı ilişkilendirme modeli (DDA), her kullanıcıya uygun olmadığından dolayı her hesapta aktif bulunmamaktadır. Bunun tüm reklam verenler için uygun olmadığını belirtmek isteriz. Son günlerde veriye dayalı ilişkilendirme özelliği tüm hesaplarda başlangıç ayarı olarak aktif edileceği konuşulsa da bizler gerekli ayarların nasıl yapıldığını da ele almak istiyoruz.

Google AdWords Veriye Dayalı İlişkilendirme Nedir?

Veriye dayalı ilişkilendirme, kullanıcı hareketlerine odaklanarak kullanıcıların hangi reklamla ve hangi anahtar kelimeyle daha fazla dönüşüm sağladığını belirmek adına kullanılır.

Sizler hizmet ve ürünlerinizi tanıtmak adına birden fazla reklam kullanabilirsiniz. Reklam sisteminde genel olarak tıklanan son reklama dönüşüm kredisinin tamamı verilir. Bu da aslında hangi reklamdan daha fazla trafik alındığının bilinememesine neden olur.

Veriye dayalı ilişkilendirme sayesinde bu durumun ortadan kaldırılması mümkündür. Bu reklam modeli aracılığıyla kullanıcıların işletmenizi arama şekli, kullanılan anahtar kelimeler, hangi reklam türlerinin daha fazla tıklandığı belirlenir. Bu doğrultuda uygun reklam modelleri oluşturularak verilen reklamlardan maksimum verim elde edilir. Ayrıca geri dönüşümleri belirlemek için Google Analytics hesabınızı da kullanabilirsiniz. Özellikle DDA özelliği aktif olmayan kişiler bundan yararlanabilir.

Veriye Dayalı İlişkilendirme Modeli (DDA) Aktif Olup Olmadığını Kontrol Etme

AdWords hesabınız üstünden DDA uygulamasının size hizmet olarak sunulup sunulmadığını kontrol edebilirsiniz. Bunun için aşağıda yer alan adımları uygulamanız yeterli olacaktır.

1. Aşama: Kullanıcı adı ve şifrenizle Google AdWords hesabınıza giriş yapın. Ardından araçlar kısmına geçin ve ilişkilendirme seçeneğini tıklayın.

Google AdWords ayarlar ilişkilendirme

2. Aşama: Sol menüde yer alan ilişkilendirme modelleme bağlantısını tıklayarak ilgili sayfaya geçiş yapın.

Google AdWords ayarlar ilişkilendirme modelleme

3. Aşama: Karşınıza sarı kutu içerisinde bir bildirim çıkacak. Bu bildirimi takip edin.

Google AdWords ayarlar ilişkilendirme sarı bildirim

Karşınıza yukarıda yer alan görseldeki gibi bir bildirim çıktıysa veriye dayalı ilişkilendirme modelini dönüşüm işlemlerinizin belirli bir bölümü için kullanabilirsiniz.

Bilgi: Veriye dayalı ilişkilendirme, her dönüşüm türü için ayrı bir şekilde ayarlanmalıdır. İlgili uygulama bazı dönüşüm türleri için kullanılırken bazı dönüşüm türleri için kullanılmayabilir. Sistem aktif olmuyorsa bunun deneni ilgili dönüşümün veriye dayalı ilişkilendirmeye uygun olmamasıdır.

4. Aşama: Belirlediğiniz bir dönüşümün DDA modeline uygun olup olmadığını öğrenmek için dönüşüm işlemi açılır menüsüne gidin ve ilgili dönüşüm işlemini seçin. Akabinde açılan pencerede yer alan veriye dayalı seçeneğini arayın.

Google AdWords ayarlar ilişkilendirme uygunluk

Eğer bu kısımda veriye dayalı seçeneği yer almıyorsa veriye dayalı ilişkilendirme seçeneği bu dönüşümde uygun değildir diyebiliriz.

Google AdWords Veriye Dayalı İlişkilendirme Uygunluk

Google AdWords veriye dayalı ilişkilendirme özelliği için AdWords kullanıcılarının belirli kriterlere sahip olması gerekmektedir. Son 30 gün içerisinde minimum 10.000 tıklama alınması, tık başına ortalama maliyetin 0.50 TL olması gerekmektedir. Bunun dolar bazında ele alacak olursak aylık minimum 7500 dolar harcanmasının gerekli olduğunu söyleyebiliriz.

Aylık reklam bütçesinin yüksek olmasından dolayı maalesef birçok AdWords kullanıcının panelinde ömür boyunca veriye dayalı ilişkilendirme özelliği aktif olmamaktadır. Google yetkililerinin yüksek reklam bütçesine sahip olan kullanıcılarına tanımış olduğu bir hak olduğunu düşünüyoruz. Son zamanlarda her hesapta aktif olacağı söylenildiği için bu gelişmenin mutlu edici olduğu inancındayız.

Zaten mantıken DDA modelinden verim alınabilmesi için yüksek trafik alınması ve bu sayede karşılaştırmaların verimli bir şekilde yapılması mümkündür. Bu özellik her hesapta aktif edilse bile kesinlikle düşük bütçeyle reklam verenler için uygun olmadığını düşünüyoruz. Düşük reklam bütçeniz olmasına rağmen DDA modelini aktif edecek olursanız bu durum reklam çalışmanızın çöpe dönmesine neden olabilir.

Not: yüksek bütçeyle reklam verseniz bile bazı durumlarda DDA modeli aktif olmayabilir. Bu duruma yeterli oranda dönüşümün olmaması neden olur. Yani reklamlarınıza tıklanması gerekmektedir. Bunun için de belirli bir geri dönüşüm eşiği belirlenmiştir. 30 gün içerisinde minimum 400 dönüşüm elde edilmesi gerekmektedir. Bunun altına düşülecek olursa veriye dayalı ilişkilendirme özelliği artık kullanılamaz.

Google AdWords Veriye Dayalı İlişkilendirme Özelliği Nasıl Etkinleştirilir?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi veriye dayalı ilişkilendirme özelliğini seçebilmeniz için belirli bir uygunluğa sahip olmanız gerekmektedir. Aksi takdirde veriye dayalı ilişkilendirme özelliğini aktif edemeyeceğinizi belirtmek isteriz.

Veriye dayalı ilişkilendirme özelliğini mevcut bir dönüşüm için ayarlamak istiyorsanız aşağıdaki adımları uygulayın.

Google Ads hesabınızda oturum açın.
Araçlar sekmesini tıklayın ve Dönüşümler’i seçin.
Tabloda, düzenlemek istediğiniz dönüşüm işlemini seçin ve ardından Ayarları düzenleyi tıklayın.
İlişkilendirme modelini tıklayın ve açılır menüden Veriye dayalı ilişkilendirmeyi seçin.
Kaydet diyerek ilgili tanımlamayı tamamlayın.
Veriye dayalı ilişkilendirme özelliği sayesinde verilen reklam türlerinden uygun olan otomatik olarak seçilip maksimum verim elde etmeniz mümkündür. Sistem sizlere DDA modelini aktif etmeye imkan tanıyorsa kesinlikle gerekli talimatlara uyarak ilişkilendirmeyi yapmanızı tavsiye ederiz.